Technika szybkiego zszywania

wielokolorowego Bloku 25 pól

Od strony technicznej Blok 25 pól jest również szachownicą z kwadratów, ale układ kolorów może być dowolny. W bloku poniżej każdy rząd kwadratów (a, b, c, d, e, f ) ma inny układ kolorów:

Tu również, tak jak w szachownicy, można zszywać pasy kolorów od razu do kilku bloków; poniżej przykład dla 4 bloków:

1. Zobacz, jakie masz kolory w każdym rzędzie (a, b, c, d, e ) i w jakiej kolejności.
2. Z każdego koloru (i dla każdego rzędu) wytnij pas o szerokości kwadratu i długości
    równej 4 kwadratom. Zszyj pasy ze sobą w odpowiedniej kolejności dla każdego rzędu:

3. W każdej porcji zszytych już pasów zaprasuj wszystkie szwy na jedną stronę.

Trzeba to zrobić naprzemiennie: w pierwszej porcji np. w lewo, w drugiej w prawo, itd. Potem każdą porcję przetnij na 4 rzędy:

4. Teraz poprzekładaj rzędy i ułóż je w kolejności, jaka ma być w bloku.

Zszyj je, a otrzymasz 4 bloki po 25 pól (kwadratów):

Zobacz Blok 25 pól jak można zszyć te bloki ze sobą, by uzyskać różny wzór na patchworku (na końcu instrukcji tego bloku).

powrót do str.1 na temat szachownicy