TECHNIKI ZSZYWANIA

jak uszyć patchwork łatwiej, szybciej i dokładniej

W tym dziale poznasz sposoby na ułatwienie sobie pracy i szybsze uzyskanie efektów
z większą dokładnością. Niektóre z tych technik mogą Ci się wydać skomplikowane, ale wcale nie są trudne!  Wystarczy, że za pierwszym razem będziesz postępowała dokładnie według instrukcji, a potem będzie to już bułka z masłem. wink

Techniki szybkiego zszywania:

Zszywanie łańcuszkowe – podstawowa technika zszywania pojedynczych elementów, możesz ją stosować, kiedy chcesz.

Szachownica – bez względu na ilość pól w szachownicy, można ją zrobić szybciej niż zszywając tylko jej pojedyncze pola.

Pół-trójkąty oraz Ćwierć-trójkąty – uzyskujesz je z odpowiednio większych kwadratów, które najpierw przeszywasz, a potem przecinasz. Tak jak w technikach obszywania rogów (poniżej), uzyskujesz prosty szew po skosie bez naciągnięcia tkaniny.

Techniki obszywania rogów:

Klasyczny sposób na dokładniejszy szew biegnący po skosie. Dzięki nim nie naciągasz tkaniny podczas zszywania, a uzyskany fragment bloku jest równy:

Karo – wystarczy odpowiednio obszyć rogi kwadratu.

Klucz dzikich gęsi oraz Równoległobok – obszywasz odpowiednie rogi prostokąta.

Techniki specjalne:

Sposób na dokładniejsze zszycie elementów nietypowych lub trudnych do precyzyjnego zszycia w zwykły sposób.

Zszywanie trzech wierzchołków – jak zszyć trzy elementy stykające się wierzchołkami,
by ich szwy zbiegły się w jednym punkcie. Zwykle z racji kształtu tych elementów i kątów przy wierzchołkach, nie dają się one zszyć w zwykły sposób pod kątem prostym.

W instrukcjach bloków zawsze podaję link do właściwej techniki zszywania oraz konkretne wymiary kształtów, które trzeba wykroić. Tu tylko opisuję każdą technikę krok po kroku.